پرایمر کاغذ دیواری چیست

یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی بنا، استفاده از انواع کاغذهای دیواری به جای استفاده از رنگ آمیزی دیوارها است. معمولاً برای چسباندن کاغذ دیواری از افراد متخصص با عنوان نصاب استفاده می‌شود. این افراد قبل از آن‌که کاغذ دیواری را بر روی دیوار مورد نظر شما بچسبانند دیوارها را به طور کامل مورد بازرسی قرار می‌دهند و در صورتی که نیازی به زیرسازی‌ داشته باشند به شما قبل از اجرا اطلاع می‌دهند.

در واقع باید کاغذ دیواری را روی سطح مناسب‌سازی شده‌ای از دیوار بچسبانیم. شاید شما واژه پرایمر را از نصابان کاغذ دیواری شنیده باشید و برایتان سوال باشد پرایمر کاغذ دیواری چیست یا نحوه استفاده از آن چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم برای شما همراهان همیشگی سایت، درباره این موضوع که پرایمر کاغذ دیواری چیست نکاتی را ذکر کنیم.

نحوه استفاده از پرایمر کاغذ دیواری

برخی از افراد دوست دارند که خودشان دیوارهای منزل یا محل کار را کاغذ دیواری کنند. این افراد تازه کار معمولاً با واژه پرایمر کاغذ دیواری در اینترنت برخورد می‌کنند و برای خیلی از آن‌ها سوال است که پرایمر کاغذ دیواری چیست یا نحوه استفاده از آن چگونه است؟ پرایمرها در واقع به موادی گفته می‌شوند که به عنوان زیرسازی در صنایعی مختلفی مانند صنعت ساختمان سازی، آرایشی و غیره استفاده می‌شوند. در مورد پرایمر کاغذ دیواری می‌توانیم این‌چنین بگوییم که از این ماده به عنوان زیرسازی دیوارها برای نصب کاغذ دیواری استفاده می‌شود. به کمک این ماده، یک سطح صاف و صیقلی از دیوار بدست می‌آوریم و به راحتی می‌توانیم روی آن کاغذ دیواری را بچسبانیم. از ویژگی‌های یک پرایمر کاغذ دیواری مناسب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

نحوه استفاده از پرایمر کاغذ دیواری

  • قدرت چسبندگی بالا
  • مقاومت بالا در برابر خراش، سایش، ضربه و حرارت
  • انعطاف‌پذیری ایده‌آل

توجه داشته باشید که برای استفاده از پرایمر کاغذ دیواری باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • قبل از شروع کار حتماً توضیحات بسته بندی را کامل مطالعه بفرمایید
  • تمیز کردن و رفع انواع آلودگی‌ها از سطوح مورد نظر
  • استفاده مناسب از آب برای رقیق کردن پرایمر
  • استفاده از یک قلمو یا غلطک مخصوص نقاشی برای منتقل کردن پرایمر کاغذ دیواری به روی سطح مورد نظر
  • پوشش تمام سطوح مورد نظر با پرایمر کاغذ دیواری

نقش پرایمر در نصب کاغذ دیواری

به نظرتان استفاده از پرایمر کاغذ دیواری برای نصب کاغذ دیواری ضرورت دارد یا خیر و این ماده چه نقشی در نصب کاغذ دیواری دارد؟ در واقع امروزه برای زیرسازی دیوارها و مناسب‌سازی آنها برای چسباندن بهتر کاغذ دیواری، نصاب‌ها از یک ماده شیمیایی در صنعت ساختمان سازی به نام پرایمر کاغذ دیواری استفاده می‌کند. امروزه معمولاً استفاده از روش‌های قدیمی برای چسباندن کاغذ دیواری تقریباً منسوخ شده هستند.

به کمک پرایمر به راحتی می‌توانیم کاغذ دیواری را روی دیوار چسبانده و یا به راحتی آن را از دیوار جدا کنیم. این ماده به ما کمک می‌کند که اگر بخواهیم، حتی روی دیواری تیره رنگ هم کاغذ دیواری را بچسبانیم بدون آن‌که رنگ زیر،  بعد از چسباندن کاغذ دیواری دیده شود. پرایمر کاغذ دیواری همچنین باعث می‌شود بین کاغذ دیواری و دیوار زیر آن حباب‌های هوا ایجاد نشوند و به زیبایی کار اجرا شده کمک شایانی می‌کند. این دلایل مهم باعث منسوخ شدن روشهای قدیمی زیرسازی دیوار و استفاده ببیشتر از پرایمر کاغذ دیواری برای زیرسازی دیوارها شده است.

زیر سازی مناسب برای انواع ساختمان‌ها

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا زیرسازی بین انواع ساختمان‌ها متفاوت است یا خیر؟ هر چقدر ساختمانی فرسوده‌تر باشد به علت فرسودگی دیوارهای بنا، امکان رطوبت و نم در دیوارها بیشتر است، همچنین یک بنای فرسوده سوراخ‌ و جای میخ‌های بیشتری را بر روی دیوار دارد پس به یک نصاب حرفه‌ای‌تر احتیاج دارد. معمولاً نصاب حرفه‌ای‌تر ابتدا اقدام به رفع نم و... می‌کند و پس از مساعد شدن دیوار، روی آن کاغذ دیواری را می‌چسباند. این روش باعث افزایش طول عمر کاغذ دیواری اجرا شده توسط نصاب می‌شود.

زیر سازی مناسب برای انواع ساختمان‌ها

مراحل زیرسازی و آماده سازی دیوار برای کاغذ دیواری

معمولاً یک نصاب  برای نصب کاغذ دیواری مورد نظر شما بر روی دیوار مراحل زیر را باید طی کند:

  • نصاب ابتدا شروع به تراشیدن و کندن قسمت‌های برآمده و متورم شده دیوار در اثر گچ‌کاری نامناسب یا پیدایش رطوبت می‌کند.
  • سپس مدت زمانی  اجازه می‌دهد تا نم دیوار خشک شود.
  • در این مرحله به کمک بتونه مخصوص شروع به رفع ترک‌ها و سوراخ‌های دیوار می کند.
  • حالا در این مرحله به کمک پرایمر کاغذی دیواری سطح دیوار را به طور کامل زیرسازی می‌کند.
  • به پرایمر کاغذ دیواری اجازه میدهد تا خشک شود.
  • دیوار را آغشته از چسب مخصوص کاغذ دیواری می‌کند.
  • و در نهایت اقدام به چسباندن کاغذ دیواری بر روی سطح دیوار خواهد کرد.
نوشتن دیدگاه