دستگاه بلوک زن اتوماتیک 12 قالبه

دستگاه بلوک زن به عنوان یکی از تجهیزات مهم در صنعت ساخت و ساز و تولید بلوک‌های بتنی شناخته می‌شود. دستگاه‌های تولید بلوک یا بلوک زن از لحاظ کارکرد به چند بخش دستی، برقی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌شوند. در مدل اتوماتیک کل مراحل بلوک سازی به شکل کاملاً اتوماتیک و با سرعت بالا  انجام می‌شود. کارکرد این نوع ماشین‌ها نیاز به نیروی انسانی ندارد و خود دستگاه صفر تا صد بلوک را تولید می‌کند. فقط باید بر تولید بلوک توسط دستگاه بلوک سازی نظارت نمایید. در این مقاله با دستگاه بلوک زن اتوماتیک 12 قالبه آشنا می‌شویم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بلوک زن اتوماتیک 12 قالبه

دستگاه بلوک زن اتوماتیک 12 قالبی قابلیت تولید انواع بلوک‌های ساختمانی را دارد. این دستگاه دارای پرکن و سیلو است که با توجه به ظرفیت سیلو، ملات داخل مخزن یا سیلو پر می‌شود و برای این کار می‌توان از وسایلی مانند باب‌کت، مینی لودر یا تراکتور استفاده کرد. در دستگاه بلوک‌ساز 12 قالبی، ملات توسط ارتعاش بدنه فشرده شده که در چهار قسمت صفحه بلوک‌ساز اعمال می‌شود. دستگاه بلوک 12 قالب اتوماتیک از چهار موتور الکتریکی با قدرت 4 اسب بخار بهره می‌برد و دارای تابلو فرمان است.

مشخصات دستگاه‌های بلوک تمام اتوماتیک به شرح زیر است:

  • مقاومت شاسی بالا
  • راه‌اندازی با تابلو برق سه فاز
  • در مدل سیلودار مواد مصرفی در سطل قرار می‌گیرند.
  • سیستم پرس قالب به دو شکل سیستم پرس و سیستم چکشی انجام می‌گیرد.

معرفی بلوک زن اتوماتیک 12 قالبه

لیست قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک

 قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک در نوع 12 قالبه و 6 قالبه از 100میلیون تومان تا 700 میلیون تومان است و به عوامل متعددی همچون کیفیت، کارایی و برند دستگاه بستگی دارد. مکانیزم ساخت بلوک در دستگاه بلوک زن اتوماتیک به شکل متحرک (تخم گذار) است. دستگاه، یک سیلو با پرکننده قالب هیدرولیک دارد. سیستم سیلوی دستگاه به وسیله دامپر یا تراکتور شارژ می‌شود. اصل فشرده سازی مواد در دستگاه پرس بر اساس ارتعاش است.

دستگاه بلوک‌سازی تمام اتوماتیک کل عملیات مربوط به فرآیند تولید بلوک را به شکل خودکار انجام می‌دهد. کیفیت هر یک از اجزای دستگاه در تعیین قیمت دستگاه بلوک ساز تمام اتوماتیک موثر است. جدا از کیفیت، مواد اولیه، برند سازنده دستگاه نیز بسیار مهم است. هر چه برند سازنده معتبرتر باشد، قیمت دستگاه بلوک تمام اتوماتیک بالاتر است.

دستگاه بلوک زنی ثابت (یا دستگاه سیار، تخم گذار، دستگاه بلوک زنی پاکت دار) برای تولید بلوک به نظارت یک اپراتور احتیاج دارد. بلوک‌ها پس از تولید روی پالت چوبی در زیر دستگاه جا می‌گیرند و برای خشک شدن به فضای مناسبی انتقال داده می‌شوند. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به امکان نصب سیلو، اصلاح قالب برای ساخت انواع بلوک و تولید تا 14000 بلوک در یک شیفت کاری اشاره داشت. علاوه بر این دستگاه تمام اتوماتیک می‌تواند به شکل دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک 12 قالبه سیلودار با گنجایش‌های مختلف نیز ساخته شود. الکتروموتورهای استفاده شده در این دستگاه شامل دورهای 1400 و 3000 RPM هستند که عبارتند از:

  • برای سیستم هیدرولیک (الکتروموتور با توان 15.5 اسب بخار)
  • برای لرزش قالب بلوک (دو الکتروموتور با توان 3 اسب بخار)
  • برای جابه‌جایی دستگاه (الکتروموتور با توان 1 اسب بخار)

ابعاد قالب‌های دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک (دستگاه بلوک زن ثابت):

  • 40*20*15
  • 40*20*20

مزایای دستگاه بلوک 12 قالبی تمام اتوماتیک موارد زیر هستند:

  • درجه بالایی از اتوماسیون: سیستم کنترل الکتریکی PLC بر روی دستگاه پیاده‌سازی شده و تمامی مراحل را به شکل کامل کنترل می‌کند. ابزارهای پیشرفته تشخیص عیب به شکل خودکار خطاها را ارزیابی و تصحیح می‌کنند.
  • عملکرد آسان: این سیستم از سیستم اینورتر کنترل استکر برای اطمینان از عملکرد روان و ایمن استفاده می‌کند. تمام فرآیندهای تولید از تغذیه تا انباشته شدن، توسط یک سیستم کنترل خط تولید کاملاً خودکار انجام می‌شود.
  • مصرف انرژی کمتر: هنگامی که دستگاه 12 بلوک کاملاً خودکار راه‌اندازی می‌شود، دستگاه میزبان همیشه کار می‌کند، اما سایر موتورها به صورت متناوب کار می‌کنند. اجرای متناوب باعث تضمین مصرف انرژی پایین می‌شود.
  • عملیات حرارتی: این دستگاه از طراحی مدرن و مواد فولادی با استحکام بالا با عملیات حرارتی جدید استفاده می‌کند. تمام قسمت‌های دستگاه و قالب آن سخت‌گیر است. تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در تجهیزات، طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

یکی از امکانات دستگاه بلوک ساز اتوماتیک 12 قالبی تنظیم ارتفاع برای سایزهای مختلف بلوک است. به این ترتیب می‌توان دستگاه را در حین تقلب سینی، بالا و پایین کرد و پس از قرار دادن قالب می‌توان در یک راستا تنظیم نمود. در مرحله بعد ریل با پیچ و مهره قابل تنظیم است و همچنین می‌توان آن را مطابق سینی تنظیم کرد.

لیست قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک

لیست قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک برندهای مختلف

خریداران دستگاه بلوک‌زنی ممکن است به دنبال قیمت مناسب برای خرید دستگاه باشند. قیمت هر دستگاه بلوک‌زن به وسیله عوامل متعدد مشخص می‌شود و بستگی به نیازها و بودجه خریدار دارد. وجود انواع متفاوت دستگاه‌ها باعث می‌شود قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت باشد. از این رو، بیشترین قیمت ممکن است برای دستگاه‌های بلوک زن اتوماتیک در نظر گرفته شود که با توجه به عملکرد و خروجی آن‌ها، این قیمت قابل قبول است. برخی از عوامل موثر در قیمت عبارتند از: نوع دستگاه (دستی یا اتوماتیک)، توان تولید روزانه، کیفیت ساخت دستگاه، برند دستگاه و غیره. باید این نکات در نظر گرفته شوند تا خریداران بتوانند دستگاهی را که با نیازها و بودجه‌شان همخوانی دارد را انتخاب کنند.

لیست قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک برندهای مختلف

در ایران قیمت دستگاه‌های بلوک زن بین 200 میلیون تا 2 میلیارد تومان متغیر است. بر اساس نوع دستگاه و ویژگی‌های آن، قیمت‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، دستگاه‌های بلوک زن دستی معمولاً با قیمتی بین 200 تا 500 میلیون تومان، دستگاه‌های بلوک زن برقی با قیمتی بین 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان و دستگاه‌های بلوک زن هیدرولیک با قیمتی بین 1 تا 2 میلیارد تومان عرضه می‌شوند. به‌علاوه، باید هزینه‌های جانبی مانند حمل و نقل، نصب و راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری و غیره را نیز در نظر بگیرید.

با توجه به وجود رقبای فراوان در شهرهای بزرگ، قیمت ماشین آلات بلوک سازی تحت تاثیر رقابت در بازار بسیار متنوع است. برای استعلام لیست قیمت دقیق دستگاه بلوک سازی با کارشناسان سایت در تماس باشید.

 

 

نوشتن دیدگاه