هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری

امروزه افراد حساسیت بیشتری به دکوراسیون منزل یا محل کارشان نسبت به گذشته دارند. خیلی از افراد دوست دارند که منزل یا محل کارشان دکوراسیون شیکی داشته باشد؛ برای همین برخی از این افراد خیلی تمایل به تعویض زود به زود وسایل منزل مانند مبلمان و... دارند. حتی برخی از افراد تمایل دارند تا مجدداً منزل یا دفتر کارشان را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنند تا کثیفی‌های روی دیوارهای ساختمان را از بین ببرند.

معمولاً هر چقدر قدمت یک ملک بیشتر می‌شود؛ به علت فرسودگی تمایل به تغییر دکوراسیون داخلی آن بنا توسط مالک آن بیشتر می‌شود. گاهی مواقع به علت بودجه بندی محدودی که مالک یک ملک کهنه در اختیار دارد؛ برایش سوال است که کدام تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه‌تر است؟ این تغییر دکوراسیون داخلی ممکن است به حذف یا اضافه کردن یک دیوار و... مرتبط باشد یا فقط محدود به تصمیم گیری بین رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری و یا تلفیقی از هر دوی آنها باشد. در این مقاله قصد داریم برای شما همراهان همیشگی سایت طرز محاسبه هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری را بیاوریم؛ تا قبل از اجرای آن حدود هزینه را خودتان بدست بیاورید.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 90 متری

شاید شما هم در جستجوی اینترنتی برای پیدا کردن تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز با تعداد حدود 28 رول کاغذ دیواری برای یک ساختمان 90 متری، روبرو شده باشید و برایتان سوال است که بر چه مبنا و اصولی این تعداد رول کاغذ دیواری بدست آمده است؟ اگر شما از یک نصاب کاغذ دیواری در این مورد سوال کنید او با یک متر به سراغ ملک مورد نظر شما می‌آید؛ و شروع به اندازه‌گیری دیوارها می‌کند. حالا سوال اینجاست واقعاً چگونه این تعداد رول بدست آمده است؟

معمولاً عرض تمام کاغذهای دیواری تولیدی53 سانتی‌متر و طول هر رول کاغذ دیواری 10 متر است؛ به عبارت ساده‌تر شما با یک رول کاغذ دیواری می‌توانید دیواری به مساحت 3/5 متر مربع را کاغذ دیواری کنید؛ ولی اگر در بازار کاغذ دیواری دنبال رول‌های پهن‌تر باشید رول‌هایی با عرض 70 سانتی‌متر و یک متر هم می‌توانید پیدا کنید. یک نصاب کاغذ دیواری طول و ارتفاع دیوار مورد نظر شما را دقیقاً اندازه‌گیری می‌کند و مساحت دیوارهای مورد نظر شما را محاسبه و تقسیم بر عدد 5 می‌کند. در صورتی که عدد صحیحی به دست نیامد، عدد به دست آمده را به عدد بالاتر رند می‌کند. بر این اساس او می‌داند که این ملک به چند رول کاغذ دیواری نیاز دارد.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 90 متری

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 90 متری

تعداد حدود 28 رولی که برای یک منزل 90 متری در اینترنت ذکر شده است هم با فرمول فوق الذکر بدست می‌آید و اگر شما مساحت کل دیوارهای یک ساختمان 90 متری را محاسبه کنید و آن را بر عدد 5 تقسیم کنید؛ به همین تعداد رول می‌رسید. حتماً حضور ذهن داشته باشید که با افزایش تعداد اتاق خواب‌های یک ملک بر مساحت دیوارهای آن ملک هم اضافه می‌شود و با افزایش متراژ آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، پنجره‌ها، درها، کمدها، که به کاغذ دیواری احتیاج ندارند، از مساحت دیوارهای یک ملک کاسته می‌شود.

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 90 متری

عوامل مهم در قیمت تمام شده کاغذ دیواری نصب شده

شاید برایتان سوال باشد که چرا هزینه کاغذ دیواری در یک زمان مشخص بین دو واحد کاملاً مشابه متفاوت است و چگونه می‌توان آن را مقرون به صرفه‌تر انجام داد؟ عواملی که بر قیمت تمام شده کاغذ دیواری اجرا شده در یک ملک تاثیرگذارند عبارتند از:

  • تفاوت سلیقه خانواده‌ها (به عنوان مثال کاغذ دیواری تمام دیوارها را پوشش بدهد یا خیر)
  • انتخاب رول کاغذ دیواری ارزان‌تر یا گران‌تر
  • جنس کاغذ دیواری (قابل شستشو یا غیر قابل شستشو باشد)
  • طرح روی کاغذ دیواری (از طرح‌های جدید و مد روز استفاده شده است یا طرح‌های قدیمی)
  • هزینه نصب هر رول کاغذ دیواری (هر چقدر رول کاغذ دیواری گران‌تر باشد هزینه نصب آن هم بیشتر می‌شود)

حتماً حضور ذهن داشته باشید که هزینه‌هایی مانند زیرسازی هم می‌تواند روی قیمت نهایی کار تاثیر بگذارد. معمولاً اغلب فروشندگانی که برای نصب کاغذ دیواری می‌آیند؛ قیمت چسب و زیرسازی‌ها را جداگانه محاسبه می‌کنند.

دقت فرمایید که هزینه هر رول کاغذ دیواری با افزایش عرض رول کاغذ دیواری افزایش می‌یابد. این افزایش بر روی هزینه نصب رول کاغذ دیواری هم تاثیرگذار است. همچنین شما باید هزینه حمل و نقل رول‌های کاغذ خریداری شده را بدانید. اگر قصد تهیه رول کاغذ دیواری ارزان قیمتی را دارید، باید بدانید که طول عمر آنها کمتر از رول‌های گران قیمت‌تر هستند.

 

نوشتن دیدگاه