قیمت کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری و اتاق‌های کوچک چقدر است؟ البته فقط بحث محیط‌های کوچک نیست؛ گاهی اوقات برای طراحی داخلی یک خانه، تنها بخشی از آن را با کاغذ دیواری یا والپیپر (Wallpaper) تزیین می‌کنند. این امر هم جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌نماید. در انتخاب و خرید چنین متریالی، توجه به هزینه‌ها برای خریداران مسئله مهمی به حساب می‌آید. برای برآورد هزینه خرید کاغذ دیواری فضاهای کوچک روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه اطلاعات کافی درباره این موضوع را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

محاسبه میزان کاغذ دیواری اتاق 12 متری

کاغذهای دیواری به شکل رولی فروخته می‌شوند. بنابراین در هنگام خرید این محصولات باید مشخص کنید که چند طاقه از آن‌ها را نیاز دارید. در اکثر اتاق‌های 12 متری، یا دو دیوار 4 متری یا دو دیوار 3 متری وجود دارد. البته در صورتی که در اتاق پنجره یا فضاهای مشابه وجود داشته باشد، متراژ آن‌ها از مقدار متریال مورد نیاز برای دیوارهای اتاق دوازده متری کسر می‌شود.

برای محاسبه میزان کاغذ دیواری اتاق 12 متری و خرید آن می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید. در وب‌سایت این مجموعه‌ها پس از انتخاب ابعاد محیط مورد نظر باید عرض و ارتفاع دیوار را وارد نمایید. سپس سایز محصول پیشنهادی را تایید کرده و آن را به سبد خریدتان بیفزایید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های حضوری کاغذ دیواری از مشاوره کارشناسان آن‌ها بهره‌مند شوید.

محاسبه میزان کاغذ دیواری اتاق 12 متری

تعداد رول‌های مطلوب برای اتاق 12 متری

کارشناسان فروش و نصابان کاغذ دیواری معمولا 8 الی 9 رول از این محصول را برای فضاهای کوچک 12 متری پیشنهاد می‌کنند. البته باید بررسی نمایید که استاندارد طول و عرض هر طاقه کاغذ دیواری چقدر است. در بسیاری از موارد، کارخانه‌ها طاقه‌هایی به عرض 53 سانتی‌متر و طول 10 متر تولید می‌نمایند. گاهی اوقات نیز طول و عرض کاغذ دیواری‌های تولیدی بیشتر است؛ در این صورت شما باید برای یک محوطه دوازده متری حدود 4 الی 6 طاقه تهیه بفرمایید.   

برای اینکه تعداد طاقه کاغذ دیواری مورد نیاز خود را به درستی برآورد کنید، باید مساحت هر دیوار را بدون در نظر گرفتن مساحت و متراژ فضا، به طور جداگانه محاسبه نمایید. با محاسبه مقدار رول مناسب برای محیط، امکان اندازه‌گیری رول، تخمین هزینه و قیمت نیز فراهم می‌شود. برای آگاهی از تعداد طاقه لازم باید مساحت دیوار را بر مساحت رول تقسیم کنید. البته بهتر است که مقدار بیشتری از عدد حاصل بخرید تا مشکلی بابت کمبود متریال نداشته باشید. با آگاهی از قیمت هر طاقه کاغذ دیواری انتخابی می‌توانید قیمت کل متریال مورد احتیاج پروژه را به دست آورید.   

اندازه رول‌های کاغذ دیواری موجود در بازار

به طور کلی، اندازه استاندارد و ثابتی از طاقه‌های کاغذ دیواری در بازار وجود دارد که عبارتند از:

  • رول با پهنای 53 سانتی‌متر و بلندی 10 متر.
  • رول با عرض 70 سانتی‌متر و طول 10 متر.
  • رول با عرض 106 سانتی‌متر و طول 15.5 متر.

پوشش‌دهی این محصولات هم به طور معمول با روندی به صورت زیر همراه است:

  • رول با عرض 53 سانتی‌متر، 1.59 متر از طول سطح را می‌پوشاند.
  • رول با عرض 100 سانتی‌متر، 3 متر از طول سطح را پوشش می‌دهد.
  • رول با عرض 106 سانتی‌متر، 5.30 متر از طول سطح را می‌پوشاند.

اندازه رول‌های کاغذ دیواری موجود در بازار

حدود قیمت کاغذ دیواری های مختلف برای اتاق 12 متری

گفتنی است که قیمت کاغذ دیواری‌های مختلف در قالب رول تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. به همین دلیل این محصولات در بازار با قیمت‌های متنوع به فروش می‌رسند. دو عامل موثر بر هزینه خرید طاقه‌های کاغذ دیواری عبارتند از:  

  • جنس کاغذ مورد استفاده: این محصول از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و بر اساس کیفیت هر محصول، تنوع قیمت وجود دارد.
  • الیاف بافته نشده: محصولاتی که از الیاف بافته نشده ساخته می‌شوند، بافتی قابل تنفس دارند و متریال مورد استفاده در ساخت آن‌ها سازگار با محیط زیست هستند. البته این نمونه از کاغذ دیواری‌ها قابلیت شستشو نداشته و شاید انتخابشان از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نباشد.

البته عوامل دیگری مانند برند تولیدکننده، کشور سازنده و طرح محصول نیز در قیمت کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری یا ابعاد دیگر نقش دارند. در هنگام خرید این محصول باید به مجموع این موارد دقت کنید و حتما کیفیت را مدنظر قرار دهید. به یاد داشته باشید که کاغذ دیواری‌های نامرغوب پس از مدتی جلوه‌ای نازیبا به محیط می‌بخشند. با صرف مبلغی بیشتر می‌توانید جلوی هزینه‌های بعدی را بگیرید.

 

 

 

نوشتن دیدگاه