هزینه کاغذ دیواری خانه 100 متری

کاغذ دیواری کردن خانه‌های بزرگ انتخاب خوبی است، زیرا با انجام این کار، شکوه و زیبایی آن‌ها چند برابر می‌شود. همچنین کاغذ دیواری یا والپیپر گزینه‌ای مناسب برای تغییر دکوراسیون منزل بدون ریخت و پاش و با هزینه کم است. اما برای بسیاری از افراد، هزینه کاغذ دیواری خانه 100 متری یا بزرگتر موضوعی نگران کننده است، زیرا احتمال بیشتر شدن قیمت تمام شده این کار از بودجه در نظر گرفته شده وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم به شما نحوه برآورد تقریبی هزینه نهایی این متریال را آموزش دهیم.   

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 100 متری

روش‌های زیادی برای محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر سطح خانه وجود دارند. برخی روش‌ها، تعداد ردیف‌ها و بعضی دیگر تعداد رول‌های کاغذ دیواری را مشخص می‌کنند. فرمول آموزش داده شده در این مطلب، تعداد رول‌ها را تعیین می‌نماید. به یاد داشته باشید که در صورت اندازه‌گیری اشتباه مساحت هر سطح منزلتان، پاسخ فرمول دقیق نخواهد بود.   

برای به دست آوردن میزان کاغذ دیواری لازم برای هر سطح منزل باید در ابتدا مساحت سطح مورد نظر را محاسبه کنید. برای این منظور کافی است که عرض و ارتفاع سطح را به صورت دقیق اندازه‌گیری نموده و آن‌ها را در یکدیگر ضرب نمایید. البته قرنیزها و گوشه‌ها را نیز باید در اندازه‌گیری در نظر گرفت. سپس باید مشخص سازید که برای این اندازه از سطح به چه میزان کاغذ دیواری نیاز دارید.  

در هنگام خرید کاغذ دیواری دقت داشته باشید که این محصولات به صورت رول فروخته می‌شوند و نه بر اساس متراژ. بنابراین شما نیز باید تعداد رول‌های مورد نیاز خود را به دست آورید. رول‌های کاغذ دیواری موجود در بازار در ابعاد مختلف توسط کشورهای گوناگون تولید می‌شوند. اما رول‌هایی با عرض 53 سانتی‌متر و طول 10 متر جزو پرفروش‌ترین و پرکاربردترین‌ها به حساب می‌آیند. فرمول زیر، تعداد رول‌های لازم برای کاغذ دیواری کردن منزل را محاسبه می‌کند:  

تعداد رول مورد نیاز= مساحت رول کاغذ دیواری / مساحت کل سطح مورد نظر.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 100 متری

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 100 متری

یک خانه 100 متری چقدر کاغذ دیواری می‌برد؟ این سوالی است که بسیاری از مشتریان در هنگام خرید از فروشندگان و نصابان می‌پرسند. برای این پرسش پاسخ قطعی وجود ندارد؛ زیرا نقشه و طرح هر خانه با خانه دیگر با همان متراژ متفاوت است. برای مثال اگر خانه‌ای پنجره و کمدهای بسیار داشته باشد، مسلما میزان متراژ کاغذ دیواری مورد نیاز شما پایین می‌آید. این در حالی است که خانه‌ای با پنجره‌های کمتر و سطوح بیشتر به میزان زیادتری از متریال مورد بحث نیاز دارد.  

بر طبق نظر کارشناسان و نصابان، یک خانه 100 متری تقریبا به 20 الی 24 رول کاغذ دیواری نیاز دارد. اما اگر قصد محاسبه مقدار دقیق این عدد را دارید، باید در وهله اول متراژ دقیق تمام قسمت‌هایی که می‌خواهید با کاغذ بپوشانید را اندازه بگیرید. در بخش قبل، نحوه به دست آوردن متراژ تک تک سطوح منزل و همچنین تعداد رول‌های مورد نیاز برای پوشاندن آن‌ها را شرح دادیم.  

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 100 متری

حدود قیمت کاغذ دیواری خانه 100 متری

شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف، محصولات خود را با قیمت‌‌های متفاوت از یکدیگر به فروش می‌رسانند. چرا که قیمت این سری از لوازم تزیینی منزل به عوامل متعددی بستگی دارد و تغییر در این عوامل، باعث تغییر در هزینه نهایی می‌شود. برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاغذ دیواری عبارتند از:

  • جنس: جنس محصول بیشترین تاثیر را بر هزینه کاغذ دیواری خانه 100 متری دارد. برای مثال محصولات قابل شستشو با قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر فروخته می‌شوند.
  • طرح: طرح کاغذ دیواری نیز روی قیمت آن تاثیرگذار است. طرح‌های جدیدتر قیمت بالاتری در مقایسه با طرح‌های قدیمی‌تر یا کم‌طرفدارتر دارند.
  • هزینه نصب: نصاب‌های مختلف بسته به تجربه و مهارت خود دستمزد متفاوتی برای نصب دریافت می‌کنند.
  • تفاوت سلیقه مشتریان: برخی از افراد تمایل به کاغذ کردن بخش زیادی از سطوح منزل خود دارند؛ در حالی که بعضی دیگر تنها می‌خواهند چند سطح شاخص را بپوشانند. این موضوع به طور قطع روی هزینه نهایی کاغذ دیواری تاثیر به‌سزایی دارد.

در حال حاضر هزینه هر رول کاغذ دیواری باکیفیت در ایران بین 350 الی 600 هزار تومان است. با این حساب، هزینه خرید چنین متریالی برای یک خانه 100 متری، چیزی بین 10 الی 18 میلیون تومان تمام خواهد شد. همچنین نصابان حرفه‌ای نیز برای نصب هر رول کاغذ دیواری با عرض 53 سانتی‌متر، بین 70 الی 90 هزار تومان دریافت می‌کنند. مبالغ مطرح شده بسته به جنس، متراژ کار، خارجی یا ایرانی بودن محصول و کیفیت نصب ممکن است که تغییر نمایند. همچنین این اعداد و ارقام تحت تاثیر تورم، نوسانات ارز و غیره همیشه ثابت نیستند.   

اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته 

 

نوشتن دیدگاه