قیمت، خرید و مشخصات عایق رطوبتی استخر

عایق‌بندی استخر عامل مهمی در حفظ دمای مناسب آب استخر است. استفاده از عایق در دیوارها و سقف استخر از انتقال حرارت به محیط بیرون جلوگیری می‌کند و در نتیجه باعث حفظ دمای آب استخر می‌شود. در این مقاله به بررسی کامل عایق رطوبتی استخر می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

عایق رطوبتی نانو استخر

استخرها به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح شناخته می‌شوند و همچون دیگر سازه‌ها نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. برای جلوگیری از نفوذ آب و خرابی استخر، عایق استخر باید بر روی آن‌ها اعمال شود. استخرها اغلب از سیمان و مواد نفوذپذیر ساخته می‌شوند که ممکن است باعث نفوذ آب و ترک استخر شود. بنابراین، استفاده از عایق‌بندی مناسب برای جلوگیری از این مشکلات بسیار مهم است. عایق‌بندی استخر همانند عایق‌بندی در منازل، باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و مراقبت از استخر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. در زمان عایق‌بندی استخر، باید از موادی استفاده شود که مناسب برای عایق‌کاری باشند و مقاومت بالایی نسبت به رطوبت داشته باشند تا مانع از تشکیل جلبک در زیر آب شوند.

انواع عایق استخر

عایق استخر انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی از جمله مقاوم‌ترین رنگ‌های استخری شناخته می‌شود. شیوه اجرای آن بسیار آسان است. مقاومت بالای این نوع رنگ در برابر آب و هوای سخت، آن را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های عایق‌کاری تبدیل کرده است. از رنگ استخر اپوکسی می‌توان برای استخرهای سیمانی و بتنی استفاده کرد. اپوکسی از نفوذ آب زیرزمینی به داخل حوضچه چاه جلوگیری می‌کند. همچنین خاصیت صیقلی و ضد جلبک بودن آن از دیگر مزایای رنگ اپوکسی به شمار می‌رود.

  • چسب عایق

چسب عایق نوعی پلیمر مقاوم در برابر آب و رطوبت است که در ترکیب با سیمان و رنگ‌های استخری با پایه آب، خاصیت ضد آب بودن دارد و بیشتر در عایق کاری استخرهای ویلا استفاده می‌شود. این چسب‌ها خواص خود را در محدوده دمایی بالا حفظ می‌کنند، همچنین این محصولات ضد جلبک بوده و مقرون به صرفه‌تر هستند.

  • عایق پلیمری

یکی از ایمن‌ترین راه‌ها برای عایق کاری استخر استفاده از گروه‌های خاصی از مواد پلیمری است که ضد آب هستند. این ماده در تماس با آب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و عملاً غیر قابل نفوذ است. این عایق‌ها به نسبت معینی با آب ترکیب می‌شوند و با ضخامت معینی روی دیواره‌ها و سطوح کف استخر استفاده می‌شوند. یکی دیگر از نکات مهم در مورد عایق پلیمری انعطاف‌پذیری آن است که به دلیل تغییر دمای کف و بدنه استخر ترک نمی‌خورد.

  • عایق بندی رطوبتی

یک روش سنتی آب‌بندی استخر استفاده از ملات سیمان است. استفاده از بتن و سیمان به تنهایی برای ساخت استخر کار مناسبی نیست، زیرا با گذشت زمان مواد خورنده به داخل بتن نفوذ کرده و ساختار آن را خراب می‌کند. استخرها به مواد عایق رطوبتی نیاز دارند که بیشترین مقاومت را در برابر فشار آب و مواد خورنده از خود نشان دهند. استفاده از عایق رطوبتی مناسب از بتن محافظت کرده و از ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند.

  • ورق ژئوممبران

ورق‌های ژئوممبران ورق‌های غیر قابل نفوذ با ضخامت کم اما مقاومت بالا هستند که می‌توانید اندازه آن‌ها را متناسب با ابعاد استخر و نیاز خود تنظیم کنید. این ورقه‌ها در برابر جلبک‌ها و بیماری‌های آبزیان مقاوم هستند. در مقایسه با سیمان، ژئوممبران مقرون به صرفه است و از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند. این ورق‌ها برای چسبیدن به سطوح مختلف بسیار مناسب هستند و تحت تأثیر عوامل بیولوژیکی قرار نمی‌گیرند و در شرایط آب و هوایی سخت مانند برف، یخبندان و گرمای شدید آسیب نمی‌بینند.

هزینه مورد نیاز برای راه اندازی استخر با استفاده از این محصول نسبت به سایر استخرهای بتنی یا سنگی و سیمانی بسیار کمتر بوده و برای مخازن آب کشاورزی و پرورش ماهی با سایز بزرگ مناسب است. در واقع عایق ژئوممبران استخر به دلیل مزایایی چون مقاومت در برابر نشت آب، مواد شیمیایی، اسیدها و اشعه ماوراء بنفش، اجرای سریع و آسان، ظاهر زیبا و نگهداری آسان به یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های پوشش استخر تبدیل شده است.

انواع عایق استخر

اجرای عایق رطوبتی استخر

اجرای عایق رطوبتی استخر به آسانی قابل انجام است. این عایق کاری می‌تواند توسط افراد غیرحرفه‌ای نیز انجام گیرد. عایق رطوبتی استخر یک عایق با کیفیت و مقاوم است که از ورود آب به داخل استخر ممانعت می‌کند. این عایق مزیت‌های زیادی نسبت به مصالح معمولی دارد و برای صاحبان استخر سرمایه‌گذاری ارزشمندی است.

چسب عایق استخر

چسب عایق رطوبتی استخر محصولی نسبتاً جدید برای عایق کاری، آب بندی مخزن، استخر، سونا و جکوزی، پشت بام، سرویس بهداشتی و حمام، آب‌نما، آسانسور، انواع سقف، انواع بلوک، جداول، موزاییک و محوطه سازی، ساخت و آب بندی حاشیه کلیه سازه‌های بتنی است.

چسب عایق رطوبتی استخر در برابر نفوذ آب، رطوبت، عوامل محیطی و جوی، اشعه ماوراء بنفش یا UV خورشید مقاوم است. چسب عایق رطوبتی استخر به عنوان بهترین جایگزین برای مواد نفتی، قیر، سنباده، ایزوگام و پوشش‌های قدیمی شناخته می‌شود. استفاده از این چسب در سازه مقرون به صرفه است و باعث افزایش مقاومت و استحکام سازه می‌شود. چسب عایق رطوبتی استخر باعث افزایش عملکرد، کاهش وزن و ایجاد خواص ضد باکتریایی (در برابر خزه، جلبک و باکتری) در سازه می‌شود.

چسب عایق استخر

مراحل و نحوه اجرای عایق رطوبتی استخر

عایق استخر بسیار حائز اهمیت است، زیرا از ورود آب به داخل آن جلوگیری می‌کند و ساختار استخر را از فرسایش و تخریب در اثر قرار گرفتن در معرض آب و مواد شیمیایی محافظت می‌کند. در ادامه به مراحل و نحوه اجرای عایق رطوبتی استخر می‌پردازیم:

  • آماده سازی سطح

قبل از انجام عایق کاری، ابتدا باید سطح استخر را به طور کامل آماده کنید. این مراحل شامل تمیز کردن سطح از هرگونه گریس، روغن، گرد و غبار و دیگر مواد زائد می‌شود. همچنین باید از وجود ترک و پارگی در سطح مطمئن شوید و در صورت وجود، آن‌ها را با مواد مناسب تعمیر کنید.

  • اجرای لایه زیرین

پس از آماده سازی سطح، باید یک لایه زیرین بر روی آن اجرا نمایید. این لایه به عنوان یک لایه محافظ عمل کرده و باعث چسباندن عایق به سطح می‌شود. معمولاً از موادی مانند آسفالت، قیر یا سیمان برای ایجاد این لایه استفاده می‌شود.

مراحل و نحوه اجرای عایق رطوبتی استخر

  • اجرای عایق

گام بعدی اجرای عایق است. عایق سیمانی پلیمری معمولاً از دو جزء تشکیل شده است. برای اجرای این عایق ابتدا باید دو جزء را با هم مخلوط کرده و سپس روی سطح اعمال کرد.

  • اجرای لایه رویی

پس از نصب عایق، باید یک لایه رویی روی آن قرار دهید. این لایه به محافظت از عایق در برابر آسیب‌های محیطی کمک می‌کند. برای ساخت این لایه معمولاً از مصالحی مانند سیمان، کاشی یا سنگ استفاده می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه