بهترین قرنیز کف سرامیک

یکی از قطعات مهم و پرکاربرد در ساخت هر ساختمانی که در نماهای داخلی استفاده می‌شود، قرنیزها هستند. قرنیز‌ها بیشترین کاربرد در جلوگیری از نفوذ رطوبت و ضربه به دیوارها را دارند همچنین با توجه به دکوراسیون داخلی و شرایط جایی که استفاده می‌شوند خواص و ویژگی‌های متفاوتی دارند. بنابراین انتخاب بهترین قرنیز کف سرامیک، نیاز به شناخت انواع قرنیز و ویژگی‌های هریک از آنها دارد. در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه و جامع به معرفی قرنیزها و ویژگی‌هایشان بپردازیم تا بتوانید بهترین قرنیز برای کف سرامیک را انتخاب کنید.

بهترین قرنیز برای کف سرامیک چه ویژگی دارد؟

انتخاب قرنیز با کیفیت برای کف سرامیک، می‌تواند بر اساس چند ملاک اساسی صورت گیرد. در زیر به برخی از ملاک‌های اصلی برای انتخاب قرنیز با کیفیت اشاره می‌کنیم:
مواد استفاده شده:
یکی از مهمترین ملاک‌ها برای انتخاب قرنیز با کیفیت، نوع مواد استفاده شده در ساخت آن است. مواد با کیفیت مانند سرامیک با ضخامت مناسب، سنگ طبیعی یا PVC با استحکام مناسب می‌توانند به ماندگاری و زیبایی قرنیز کمک کنند.
مقاومت:
قرنیز با کیفیت باید مقاومت بالا در برابر رطوبت، خراشیدگی، ضربه و حرارت داشته باشد.پس قرنیزها باید بسته به جنسشان از مواد مقاوم و با کیفیت ساخته شده باشند.
طراحی و زیبایی:
زیبایی و طراحی قرنیز، با توجه به دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما، نقش مهمی در انتخاب آن‌ها دارد.
نصب و نگهداری:
قرنیزها باید نصب آسان و قابلیت نگهداری ساده داشته باشند. این ویژگی به طول عمر و استحکام قرنیز کمک می‌کند.
هماهنگی با کف سرامیک:
انتخاب قرنیزی که با کف سرامیک هماهنگی داشته باشد و جلوه‌ای یکپارچه ایجاد کند، نشان از انتخاب درست و اصولی آن است.
قیمت:
قرنیز با کیفیت ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، اما ارزش خود را در طولانی مدت نشان می‌دهد.

15 مدل از بهترین قرنیز ها برای کف سرامیک

قرنیز mdf
MDF به دلیل وزن سبک خود، نصب آسان‌تری نسبت به مواد سنگی یا سرامیک دارد. همچنین قرنیزهای ام دی افی از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع است و می‌توانند به زیبایی و دکوراسیون فضا کمک کنند.

 قرنیز کف ام دی اف

قرنیز pvc
قرنیز‌های PVC معمولاً به عنوان یک گزینه ارزان و مقاوم برای تغییرات داخلی و تزیینات کف سرامیک استفاده می‌شوند. PVC مقاومت بالایی در برابر رطوبت، ضربه، خراشیدگی و حرارت دارد که این ویژگی‌ها آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط‌های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه تبدیل می‌کند.

 فرنیز کف پی وی سی

قرنیز سرامیکی
این نوع قرنیز‌ها از سرامیکهای با کیفیت و مقاوم و البته با قطر بیشتر ساخته می‌شوند. قرنیز‌های سرامیکی می‌توانند یک گزینه مناسب برای استفاده در داخل و خارج از منزل باشند، زیرا مقاومت بالایی دارند.

 فرنیز کف سرامیک

قرنیز سنگی
قرنیز سنگی یک نوع قرنیز است که از مواد سنگی مانند گرانیت، مرمر، تراورتن و سایر انواع سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شود. قرنیز‌های سنگی به راحتی قابل شستشو و تمیز کاری هستند و نیاز به نگهداری و تعویض کمتری دارند.

قرنیز کف سنگی

قرنیز چسبی
قرنیز‌های چسبی انعطاف پذیری بالایی دارند که این امکان را به شما می‌دهند در انواع زوایا و نقاط مختلف منزل نصب شوند. پس اگر دیوارهای فضای مورد نظرتان منحنی یا زوایای تیز و غیر معمول دارند بهترین گزینه برای شما قرنیز‌های چسبی هستند.

 قرنیز کف چسبی

قرنیز بتنی
این نوع قرنیز‌ها معمولاً برای استفاده در تزیینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها، نمای ساختمان، پل‌ها، فضاهای عمومی و حتی حیاط‌ها استفاده می‌شوند. بتن به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و فرسایش، طول عمر بیشتر و نیاز به تعویض و نگهداری کمتری دارد.

 فرنیز کف بتنی

قرنیز طرح دار
قرنیز‌های طرح دار دارای تنوع بسیار زیادی از الگوها و طرح‌ها دارند که می‌توانند به تنوع و زیبایی فضا کمک کنند. این قرنیز‌ها می‌توانند شامل طرح‌های گل، خطوط هندسی، موزاییک و سایر الگوهای زیبا باشند.

 فرنیز کف طرحدار

قرنیز گرد
قرنیز گرد، نوعی دیگر از قرنیز‌ها هستند که ظاهری گرد یا دایره‌ای دارد. قرنیز‌های گرد با شکل دایره‌ای یا گرد، جلوه‌ای منحصر به فرد به فضا می‌دهند و می‌توانند به تنوع و زیبایی دکوراسیون داخلی شما اضافه کنند. بیشترین میزان استفاده از این قرنیز‌ها در دفاتر و سالن‌های اداری و تجاری است.

 فرنیز کف گرد

قرنیز چراغ دار
قرنیز چراغ دار، یک نوع قرنیز است که با چراغ‌های مخصوصی که روی آنها تعبیه شده قابلیت نورپردازی در فضا را دارند. این نوع قرنیز‌ها معمولاً برای ایجاد نورپردازی زیبا و جذاب در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

 فرنیز کف چراغ دار

قرنیز صاف و تخت
قرنیز صاف یک نوع قرنیز است که بعضی از خصوصیت‌های طراحی را ندارد و به شکل صاف و بدون الگو یا طرح خاصی ساخته شده است. به دلیل سادگی طراحی، قرنیز‌های صاف می‌توانند با انواع دکوراسیون داخلی و خارجی منطبق شوند و به تعداد زیادی از سلیقه‌ها و سبک‌های طراحی پاسخ دهند.

 فرنیز کف صاف و تخت

قرنیز فلزی
قرنیز فلزی یک نوع قرنیز است که از مواد فلزی مانند آهن، آلومینیوم یا فولاد ساخته شده است.به دلیل مقاومت فلزات در برابر ضربه و فرسایش، قرنیز‌های فلزی معمولاً طول عمر بالایی دارند. البته به جهت جلوگیری از زنگ زدگی و تغییر شکل به مرور زمان و در اثر رطوبت معمولا پوشش‌های مختلفی دارند که همین موضوع موجب ایجاد هارمونی و هماهنگی این نوع قرنیز‌ها با فضای مورد نظرتان می‌شود.

 فرنیز کف فلزی

قرنیز پلاستیکی
قرنیز‌های پلاستیکی معمولاً از نظر قیمت اقتصادی‌تر از سایر مواد مانند سنگ، چوب یا فلز هستند و به عنوان یک گزینه اقتصادی برای تزیینات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قرنیز کف پلاستیکی

 قرنیز حرارتی
استفاده از قرنیز‌های حرارتی، می‌توانید مصرف انرژی برای سرمایش یا گرمایش ساختمان را کاهش دهید و در نتیجه هزینه‌های انرژی را کاهش دهید.

 فرنیز کف حرارتی

قرنیز چوبی

چوب به عنوان یک ماده طبیعی زیبایی و گرمای خاصی دارد که می‌تواند به زیبایی و گرمای فضا کمک کند.

 قرنیز پلی استایرن
قرنیز‌های پلی استایرن معمولاً مقاوم در برابر رطوبت و آب هستند و می‌توانند برای فضاهایی که با این عوامل مواجه هستند، مناسب باشند.

فرنیز کف پلی استایرن

نوشتن دیدگاه