روش براق كردن سراميك مات

براق کردن سطح سرامیک مات روشی است که برای ایجاد جلا و درخشندگی بیشتر در این نوع از سرامیک‌ها استفاده می‌شود. سرامیک مات ظاهری غیربراق دارد؛ به این معنی که فاقد سطح بازتابنده است. بسیاری از افراد به دنبال راه حل‌هایی برای برق انداختن و درخشان کردن سرامیک‌های مات خود هستند؛ اما راهکارهای مناسبی برای آن سراغ ندارند.

6 روش معجزه آسا براق کردن سرامیک مات

روش‌های مختلفی برای براق کردن سرامیک مات وجود دارند که بر اساس میزان ماتی سرامیک، می‌توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به بررسی 6 روش معجزه آسا در براق کردن سرامیک‌های مات می‌پردازیم.

برق انداختن سرامیک با استفاده از سیلر

استفاده از سیلر برای براق کردن سرامیک مات به صورت زیر انجام می‌شود:

۱. تمیز کردن سطح سرامیک از گرد و غبار

۲. استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی برای تمیزکردن سطح سرامیک

۳. شستن سطح سرامیک با محلول تمیزکننده و مسواک

۴. شستن محلول تمیزکننده با آب تمیز

۵. صبر کنید تا سطح سرامیک خشک شود

۶. اسپری کردن سیلر بر روی سطح سرامیک

۷. منتظر بمانید تا سیلر به عمق سرامیک نفوذ کند

۸. پاک کردن اضافه سیلر با اسفنج مرطوب

برق انداختن سرامیک با استفاده از سیلر

استفاده از مایع شوینده و آب

این روش، ساده‌ترین روش برای براق کردن سرامیک مات است. با استفاده از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی، سرکه، آب لیمو یا جوش شیرین و با استفاده از اسفنج، دستمال یا پارچه میکروفایبر، می‌توانید سطح سرامیک را تمیز و براق کنید. البته باید مواظب باشید که زیاده‌روی در استفاده از آب و مایعات به‌جای براق شدن، به سرامیک آسیب می‌رساند. در انتها، سطح سرامیک را با یک پارچه خشک میکروفایبر تمیز کنید تا لکه‌ها را از بین ببرید.

استفاده از آب و صابون

برای براق کردن سرامیک مات، می‌توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید. آب گرم و صابون را مخلوط کرده و دستمال مناسبی را در آن آغشته کنید. سپس سطح سرامیک را با حرکات رفت و برگشتی تمیز کنید. از برس یا اسفنج نرم برای پاک کردن لکه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. بعد از تمیز کردن، سرامیک را با آب تمیز بشویید تا محلول صابونی و لکه‌ها از بین بروند. سپس سرامیک را خشک نمایید. با اجرای این مراحل، می‌توانید سطح سرامیک را براق کنید و آن را تمیز و درخشان نگه دارید.

استفاده از جوش شیرین

برای استفاده از جوش شیرین به منظور براق کردن سرامیک، نیاز به مواد زیر دارید:

  • آب گرم
  • ¼ فنجان جوش شیرین
  • ¼ فنجان سرکه سفید
  • 1 قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی مایع

یک سطل یا ظرف مناسبی را با آب گرم پر کنید. مطمئن شوید که آب به اندازه کافی است تا سرامیک‌ها را بتوان در آن غوطه ور کرد. ¼  فنجان جوش شیرین را به آب گرم اضافه کرده و آن را به طور کامل مخلوط کنید. جوش شیرین می‌تواند به عنوان یک ماده شیمیایی افزودنی برای پاکسازی و براق کردن استفاده شود.

¼ فنجان سرکه سفید را به محلول اضافه کنید. سرکه سفید نیز می‌تواند به عنوان یک ماده شیمیایی تمیز کننده و براق کننده عمل کند. 1 قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی مایع را به محلول اضافه کنید. محلول را خوب مخلوط کنید تا تمامی مواد به طور یکنواخت در آب توزیع شوند. سپس، کاشی‌های مات را در محلول قرار دهید و به آن‌ها اجازه دهید حدودا ده دقیقه در آب قرار بگیرند. در انتها، سرامیک‌ها را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید تا کاملا براق شوند.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از آمونیاک و آب

برای درخشان کردن سرامیک مات، استفاده از آمونیاک یک روش متداول است. برای انجام این کار، یک سطل آب گرم تهیه کرده و چند قطره آمونیاک به آن اضافه می‌کنیم. سپس اسفنج را در این محلول فرو می‌بریم و آب اضافی آن را می‌گیریم. سطح سرامیک مات را با اسفنج مرطوب تمیز کرده و سپس آن را با آب شستشو می‌دهیم. در نهایت، سطح را با پارچه نرم و خشک پاک و خشک می‌کنیم.

براق کردن سرامیک با استفاده از سرکه

روش براق کردن سرامیک مات با استفاده از سرکه شامل چند مرحله است. در ابتدا، باید کف زمین را به طور کامل تمیز کرده و پنجره را باز کنید تا هوا به خوبی در اتاق جریان یابد. سپس، نیم فنجان سرکه سفید را با دو گالن آب در سطلی مخلوط کنید. اسفنج را در این محلول فرو ببرید و آب اضافی آن را خارج کنید تا روی سرامیک نچسبد. با استفاده از این اسفنج مرطوب، سطح سرامیک مات را به دقت تمیز کنید تا لکه‌ها و آلودگی‌ها برداشته شوند. پس از تمیز کردن، سرامیک را با آب شستشو داده و سپس با حوله خشک آن را پاک کنید تا رطوبت باقی‌مانده از بین برود.

استفاده از این روش‌ها به عنوان آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای براق کردن سرامیک‌های مات به حساب می‌آیند. قبل از استفاده از هر روشی، توصیه می‌شود که ابتدا سطح کمی از آن را امتحان کنید تا از اثربخش بودن فرآیند مطمئن شوید.

 

نوشتن دیدگاه