هزینه کاغذ دیواری منزل 70 متری

نوسازی و تغییر دکوراسیون منزل یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین کارهایی است که مردم علاقه زیادی به آن دارند. در میان اقدامات متنوعی که می‌توان برای ارتقاء دکوراسیون یک محیط انجام داد، پیشنهاد اول انتخاب یک کاغذ دیواری یا والپیپر (Wallpaper) زیبا است. این سری از لوازم تزیینی تاثیر فوق‌العاده بالایی بر زیباسازی نمای داخلی دارند. اما در ذهن خریداران این سوال مطرح می‌شود که هزینه کاغذ دیواری منزل 70 متری چقدر است؟ زیرا قیمت خرید کاغذ دیواری و هزینه نصب آن، کمی زیاد است و باید با بودجه افراد هماهنگی داشته باشد. در ادامه به شما یاد خواهیم داد که چگونه می‌توانید متراژ دقیق این متریال را به دست آورید.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 70 متری

بسیاری از افراد که قصد خرید کاغذ دیواری دارند، این سوال را که پوشاندن هر دیوار تقریبا به چند متر کاغذ نیاز دارد را می‌پرسند؟ مسلما همه شما می‌دانید که هر چقدر سطح شما بزرگتر باشد، متراژ بیشتری از کاغذ دیواری را مصرف می‌کند. این موضوع در بیشتر شدن هزینه‌ها نقش موثری دارد.  

برای اینکه متراژ کاغذ دیواری انتخابی خود را به دست آورید، در ابتدا باید مساحت دیوار مورد نظر را محاسبه کنید. برای این منظور باید با استفاده از یک متر، طول و عرض سطح را به طور دقیق اندازه‌ بگیرید. البته در هنگام اندازه‌گیری نباید قرنیزها و گوشه‌ها را از یاد ببرید.  

برای مثال اگر سطحی با عرض 5 متر و ارتفاع 3 متر داشته باشیم، مساحت آن 15 مترمربع خواهد شد. دیواری با این مشخصات به 15 متر کاغذ دیواری احتیاج دارد. برای اینکه بدانید، این سطح به چند رول کاغذ دیواری نیاز دارد، باید متراژ محصول را مشخص کرده باشید. متراژهای مختلف این سری از محصولات می‌توانند مساحت‌های زیر را تحت پوشش قرار دهند:  

  • رول کاغذ دیواری با ابعاد 53*10: محوطه‌ای به مساحت 1 متر و 59 سانتی‌متر.
  • رول کاغذ دیواری با ابعاد 70*10: محوطه‌ای به مساحت 2 متر و 10 سانتی‌متر.
  • رول کاغذ دیواری با ابعاد 100*10: محوطه‌ای به مساحت 3 متر.
  • رول کاغذ دیواری با ابعاد 106*15.5: محوطه‌ای به مساحت 5 متر و 30 سانتی‌متر.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 70 متری

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 70 متری

برای کاغذ دیواری کردن یک خانه 70 متری در ابتدا باید مشخص کنید که چه مساحتی از سطوح آن را می‌خواهید کاغذ کنید. همچنین باید مساحت تمام درب و پنجره‌ها و سایر عناصر مشابه را از آن کم کنید. سپس باید مساحت سطح مورد نظر را بر مساحت تحت پوشش رول کاغذ انتخابی تقسیم کنید.

برای مثال اگر مساحت سطح شما 15 مترمربع باشد و رول انتخابی ابعادی معادل 53 در 10 داشته باشد، باید 15 را بر 1.59 (مساحت تحت پوشش) تقسیم کنید. برای اینکه با کمبود متریال مواجه نشوید، باید عدد حاصل را به سمت بالا گرد نمایید. در این مثال برای پوشاندن 15 متر از یک سطح به 10 رول کاغذ دیواری نیاز دارید. 

بر طبق نظر نصابان و کارشناسان فروش کاغذ دیواری، یک منزل 70 متری به طور متوسط به 22 الی 24 رول کاغذ دیواری نیاز دارد. با افزایش مساحتی که می‌خواهید آن را بپوشانید، تعداد رول‌های مصرفی نیز بالاتر خواهد رفت.

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 70 متری

حدود قیمت کاغذ دیواری های مختلف برای منزل 70 متری

هزینه کاغذ دیواری منزل 70 متری تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • متراژ کاغذ: همانطور که بیان شد، کاغذ دیواری‌های موجود در بازار در متراژهای 10*53، 10*70، 10*100 و 106*15.5 هستند. با افزایش متراژ رول‌ها، قیمت آن‌ها بیشتر می‌شود. متراژ 10*53 بیشترین میزان مصرف را دارد، زیرا یک سایز استاندارد است و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کشور سازنده و برند کارخانه: شرکت‌های ایرانی و خارجی مختلف محصولات تولیدی خود را با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسانند. محصولات ایرانی قیمت بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند. همچنین برخی از این محصولات به دلیل غیر قابل شستشو بودن با نرخ پایین‌تری عرضه می‌شوند. گران‌ترین کاغذ دیواری‌های موجود در بازار از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا هستند. البته از این محصولات به دلیل قیمت بسیار گران آن‌ها در مکان‌‌های خاص استفاده می‌شوند.
  • طرح محصول: کاغذ دیواری‌های دارای طرح‌های جدید، برجسته و مدرن نسبت به نمونه‌های ساده گران‌تر هستند. به همین دلیل ممکن است که محصولاتی از یک جنس و از یک کشور، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

برای منزل 70 متری تک خوابه هزینه خرید و نصب کاغذ دیواری تقریبا 12 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد. اما اگر چنین خانه‌ای دو خواب داشته باشد، برای خرید و نصب کاغذ دیواری باید حدودا 15 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کنید. البته مبالغ بیان شده با توجه به تورم و نوع محصول خریداری شده ممکن است که بیشتر یا کمتر شوند.  

 

 

نوشتن دیدگاه