هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری

تغییر دکوراسیون داخلی منزل ایده بسیار فوق‌العاده‌ای است که هر چند وقت یکبار باید انجام دهید. کاغذ دیواری (والپیپر) یکی از راه‌های القای حس نشاط‌ و تازگی به محیط زندگی یا محل کار است. اگر قصد پوشش‌دهی به همه یا بخشی از منزل 60 متری خود را دارید، باید نکاتی را درباره هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری را بدانید. همچنین در ابتدا بسیار مهم است که متراژ متریال مورد نیاز خود را تعیین کرده و به همان اندازه نمونه‌ای با طرح و مدل دلخواه خریداری کنید. آماده‌سازی سطح زیرین کار نیز اهمیت زیادی دارد؛ برای این منظور اقداماتی جهت زیرسازی، از بین بردن ترک و نم خانه انجام می‌شود.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 60 متری

برای اینکه بتوانید متراژ کاغذ دیواری مورد نیاز برای هر سطح را به صورت دقیق محاسبه کنید، باید از طول و عرض رول کاغذ دیواری انتخابی و خود دیوار آگاه باشید. معمولا دیوارها ارتفاع استانداردی برابر با 2.40 سانتی‌متر یا 3 متر دارند. حال پیش از برآورد با استفاده از فرمول باید طول سطح مورد نظر را نیز به دست آورید. سپس طول رول کاغذ را با توجه به اطلاعات محاسبه کنید.  

تعداد رول= طول سطح تقسیم بر طول رول.

برای مثال اگر طاقه کاغذ دیواری عرضی برابر با 53 سانتی‌متر و طول 10 متر داشته باشد، می‌تواند یک متر و 59 سانتی‌متر از یک سطح را بپوشاند. در صورتی که فرض کنیم، ارتفاع یک سطح 6 متر است، تعداد رول مورد نیاز برای پوشش آن 4 عدد خواهد بود. اگر عدد به دست آمده اعشار داشت، باید آن را به سمت بالا گرد کنید. به یاد داشته باشید که پنجره و درب‌های تعبیه شده در اتاق نیز در طول به دست آمده سطح حساب می‌شوند.  

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار خانه 60 متری

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 60 متری

کاغذ دیواری به صورت رول‌هایی با ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می‌شود. این محصول بسته به شرکت سازنده و ایرانی یا خارجی بودن آن ابعاد متفاوتی دارد. برای محاسبه هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری یا هر خانه دیگری با متراژ متفاوت باید به ابعاد رول‌‌های کاغذ دیواری و طول سطوح مورد نظر توجه داشته باشید.  

کاغذ دیواری‌های موجود در بازار در قالب رول‌هایی با عرض 53 الی 100 سانتی‌متر عرضه می‌شود، در حالی که طول آن‌ها عموما 10 متر است. البته برخی از نمونه‌های این محصولات دارای طولی برابر با 12.5 متر یا بیشتر نیز هستند. بنابراین برای برآورد هزینه دقیق کاغذ دیواری مورد نیاز منزل خود، حتما باید به ابعاد رول‌ها توجه داشته باشید. باید به طور دقیق مشخص کنید که هر رول چه ابعاد و قیمتی دارد.

در صورتی که بخواهید تمام سطوح یک خانه 60 متری خود را بپوشانید، به طور متوسط به 29 الی 36 رول نیاز دارید. اما اگر تصمیم بر کاغذ کردن قسمتی از خانه مانند اتاق یا سطح پشت تلویزیون را داشته باشید، مسلما به تعداد رول‌های کمتری نیاز خواهید داشت.

تعداد رول‌های مطلوب برای منزل 60 متری

قیمت کاغذ دیواری منزل 60 متری

کاغذ دیواری باعث می‌شود که فضای منزل شما زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد. البته در انتخاب طرح و رنگ این محصول تزیینی باید دقت کافی داشته باشید، زیرا تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون و شادابی خانه خواهد داشت. هزینه نصب پایین، تغییر دکوراسیون آسان و بدون کثیفی را می‌توان از مزایای استفاده از این نوع مصالح به حساب آورد.  

قیمت رول کاغذ مانند هر محصول دیگری به فاکتورهای متعددی وابسته است. برای مثال متراژ سطوح مورد نظر، طول و عرض طاقه‌های کاغذ دیواری انتخابی، طرح و رنگ آن‌ها و کیفیت ساخت از جمله عوامل تاثیرگذار بر بهای این دسته از محصولات هستند. همچنین شرکت سازنده، کشور سازنده و هزینه دستمزد نصاب نیز از فاکتورهای تعیین کننده قیمت کاغذ دیواری به شمار می‌روند.  

در هنگام محاسبه هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری باید بدانید که نمونه‌های غیرقابل شستشو جزو ارزان‌ترین نمونه‌ها هستند. نصاب با توجه به میزان تجربه و مهارت خود، هر طاقه کاغذ دیواری را با هزینه‌ای در حدود 10 الی 15 هزار تومان نصب می‌کند. البته بهای خرید این محصول ارتباط مستقیمی با قیمت نصب آن دارد. برای مثال اگر شما کاغذ دیواری گران‌قیمت و خاص بخرید، مسلما باید قیمت نصب بالاتری برای آن بپردازید. بنابراین برای برآورد دقیق هزینه کاغذ دیواری خانه خود باید میزان بودجه خود را در نظر گرفته و متناسب با آن مدل دلخواه را خریداری کنید.    

همچنین میزان زیرسازی کار نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت است. در صورتی که سطح از قبل کاغذ دیواری شده یا رنگ نخورده باشد، باید در ابتدا زیرسازی انجام شود. پروسه زیرسازی کار قیمت نصب را افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه