معایب سرامیک طرح پارکت

استفاده از چوب و پارکت برای کف‌پوش خانه، زیبایی فضا را دوچندان می‌کند. شیک ‌بودن پارکت در استفاده به عنوان کف‌پوش غیر قابل‌ انکار است؛ اما گاهی این پارکت‌ها معایبی دارند که افراد را به سمت استفاده از سرامیک‌هایی با طرح پارکت و چوب سوق می‌دهند. در‌ این میان این سرامیک‌ها نیز خود ممکن است مسئله‌ساز باشند. به همین خاطر در این مطلب به بررسی معایب سرامیک‌های طرح پارکت می‌پردازیم تا پیش از خرید کف‌پوش بتوانید از تمام جوانب آن‌ها مطلع باشید؛ پس با ما همراه باشید.

کمبود تنوع در سرامیک طرح پارکت        

یکی از معایب سرامیک طرح پارکت، کمبود تنوع در طراحی این نوع سرامیک‌ها است. البته به‌صورت کلی سرامیک‌های طرح پارکت دارای انواع بسیار متنوعی هستند؛ اما این مقدار طراحی، با توجه ‌به کثرت طراحی در سرامیک‌های دیگر، کمتر است. دلیل این است که اینگونه سرامیک‌ها اغلب باید طرح‌های چوبی یا شبیه به چوب داشته باشند. همین امر دست طراحان را برای طراحی با تنوع بیشتر می‌بندد.

از دیگر معایب سرامیک‌ با طرح پارکت می‌توان به این مورد اشاره کرد که اگر سرامیک شکسته شود یا نیاز به تعویض داشته باشد، باید دقیقا سرامیکی با همان طرح قبلی جایگزین آن شود. در غیر این صورت طرح کلی کف‌پوش به هم می‌خورد و نمای زشتی به خانه می‌دهد. راه‌حل این مسئله می‌تواند ذخیره‌کردن تعدادی از سرامیک‌ها در همان ابتدای نصب باشد.

کمبود تنوع در سرامیک طرح پارکت        

نظرات در مورد سرامیک طرح پارکت

در ارتباط با سرامیک‌هایی با طرح پارکت، نظرات متعددی از سوی مصرف‌کنندگان آن‌ها و تولیدکنندگان وجود دارد. یکی از مواردی که مطرح شده این است که سرامیک طرح پارکت عمر زیاد و مقاومت بالایی دارد؛ اما این سرامیک‌ها به‌هیچ‌عنوان انعطاف پارکت را ندارند. به همین سبب برخلاف پارکت‌ها در برابر ضربه شکننده هستند.

از مزایای سرامیک طرح پارکت که در مقایسه با پارکت‌ها مطرح می‌شود این است که تمیزکردن سرامیک طرح پارکت بسیار آسان‌تر از پارکت و کف‌پوش‌های چوبی است. در مقابل اما می‌توان لغزنده بودن سرامیک را مطرح کرد. این ویژگی به‌خصوص در استفاده از سرامیک برای کف‌پوش آشپزخانه مناسب نیست؛ زیرا هنگامی که سرامیک خیس است، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.  

سرامیک با طرح پارکت به ‌مرور زمان به تغییر شکل کمتری دچار می‌شود. این تغییرپذیری برای پارکت بیشتر رخ می‌دهد. سرامیک‌ها سرمای بسیاری را از کف انتقال می‌دهند و این موضوع به‌خصوص در هنگام نبود سیستم گرمایش از کف، بسیار آزاردهنده می‌شود. به صورتی که سرمای خانه در زمستان با وجود این سرامیک‌ها افزایش پیدا می‌کند.

طرفداران سرامیک طرح پارکت بیشتر علاقه‌مندند که کف‌پوش سرامیک با طرح پارکت به پارکت‌ها و کف‌پوش‌های چوبی شبیه باشد. به صورتی که تشخیص سرامیک‌از پارکت آسان نباشد. اما بندکشی میان سرامیک‌ها مانع این اتفاق می‌شود. این مورد برای طرح‌های یکسره در سرامیک‌های طرح پارکت، دردسر بیشتری ایجاد می‌کند. بندکشی‌ها، خطوطی هستند که حد فاصل میان سرامیک‌ها را مشخص می‌کنند. وجود آن‌ها ضروری است. در نتیجه سرامیک ‌بودن کف‌پوش مشخص می‌شود. این مشکل با وجود سرامیک‌های بدون بند به راحتی قابل‌حل است. در انواع سرامیک طرح پارکت، نوعی از سرامیک‌ها هستند که نیازی به بندکشی ندارند. این مدل از سرامیک طرح پارکت، بدون خط‌کشی و در نتیجه بسیار شبیه به پارکت‌ها است.

نظرات در مورد سرامیک طرح پارکت

این نوع از سرامیک‌های بدون بندکشی، ابعاد متفاوتی دارند. در اجرای کار هم بسیار به پارکت‌های چوبی شبیه هستند. البته این نوع از سرامیک‌ها معایبی هم دارند. قیمت آن‌ها در مقایسه با سرامیک‌های عادی، بسیار بیشتر است. نصب این سرامیک‌ها نیاز به مهارت بالایی دارد. البته نصب پارکت نیز اگر توسط افراد متخصص صورت نگیرد، مشکلاتی به وجود می‌آورد. از جمله آن‌ها می‌توان به فاصله افتادن بین پارکت‌ها و بالا آمدن پارکت اشاره کرد. ایجاد سروصدا پس از نصب نیز مسئله دیگری است که در صورت نصب غیراستاندارد پارکت رخ می‌دهد.

پارکت‌ها و کف‌پوش‌های چوبی، از جمله کف‌پوش‌های پرطرفدار هستند. استفاده از آن‌ها معایبی از جمله هزینه بالا دارد که سبب می‌شود برخی را به استفاده از سرامیک طرح پارکت سوق دهد. این نوع از سرامیک‌ها دیگر معایب پارکت را ندارند؛ اما خود می‌توانند گاهی مسئله‌ساز باشند. از جمله این مسائل نبودن تنوع در طراحی آن‌ها است. انتقال سرما به فضای خانه، لیز بودن و نداشتن انعطاف نیز از دیگر معایب این سرامیک‌ها در مقایسه با پارکت‌ها است. این در صورتی است که پارکت‌ها انعطاف بسیار زیادی دارند و احتمال شکستن‌شان بسیار کمتر از سرامیک با طرح پارکت است.  

 

 

نوشتن دیدگاه